Min blogglista

tisdag 13 september 2016

Pelargoner

Nyköpta pelargoner är ju alltid så rikblommande och vackra.
Men, efter ett tag blommar kanske bara en enda och då blir man besviken. Men...
...den besvikelsen behöver inte vara länge för rätt som det är ...
...vräker det fram nya knoppar. Visst är det ett under?
En annan rikblommande växt är Bägarrankan. Den tog lite tid på sig men nu har den satt igång. 
Den bli bara vackrare och vackrare. Om frosten kommer tidigt så får den flytta in i växthuset och blomma vidare så länge den bara orkar.
Här är en till som har glatt oss hela sommaren.
Vilken otrolig septembersommar vi har. Extra roligt eftersom jag tillsammans med tre härliga passagerare styr bilen mot Arild i Skåne. Där väntar fler glada tjejer att få tillbringa årets Lärarhögskoleträff tillsammans med oss över ett par dagar. Massor av glädje, skratt och allvar.

4 kommentarer:

  1. Pelargoner...... var det inte en Mårbacka, som Du inköpte på "nygamla" Floda tädgårdsmästeriet? Hur gick det med den dyrbarheten? Eller missminner jag mig och det var den vita på bilden?
    PS trevlig resa DS

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig roliga dagar med dom gamla skolkamraterna.
    Nyköpta växter är hårt drivna och behöver en vilopaus hos köparen...för att sen bilda nya knoppar och mer blomning. Tålamod.
    Jag planterade ..med ny jord och lite gödning..2 st pelargoner för 10 kr st..små men knubbiga..vid ingången i Floda för några veckor sen. Praktfulla blomrika just nu..utan passning !!
    Hängpelargonerna i Lisabo ..som får omvårdnad..är inte lika fina.
    Hur blir det så ibland?

    SvaraRadera