Min blogglista

måndag 17 oktober 2016

När jag var...

...så där 14 - 15 år var jag på läger på Skottek utanför Ulricehamn. Där träffade jag för första gången Maggan. Hon kom från Jönköping tillsammans med sina kompisar och jag kom med mina från Malmö. Ingen av oss anade då att vi skulle komma att träffas igen några år senare men då i Göteborg och dessutom bli de allra bästa vänner. 
I över 50 år har vi följts åt, bildat familjer, fått barn, fått barnbarn och haft en mycket nära, betydelsefull och fin relation genom åren. 
I dag fyller Maggan 75 år och det ska vi fira.
Maggan har alltid tyckt om fina saker, att pryda både sig själv och sitt hem med det som är vackert. Alltså får det bli något vackert som present.
Varmt och stort GRATTIS till dig kära Maggan. Ska bli mysigt att komma till dig i dag.

4 kommentarer:

  1. För Din vän är min vän .....
    Grattis Maggan !

    SvaraRadera
  2. Livet är fullt med överraskningar ... Hälsa Maggan från Maggan i Umeå, stort grattis!

    SvaraRadera
  3. FINT !
    Visst finns det nån "kemi" som man känner av rätt fort. De allra flesta är ju trevliga och så...men...det finns nåt speciellt som gör att man vill träffas och umgås med vissa. Man mår bra av den kontakten helt enkelt.

    SvaraRadera
  4. Måste vara härlig med när man kan ha en vän genom hela livet.

    SvaraRadera