Min blogglista

måndag 6 februari 2017

Förlåt Husse!

"I onsdags kände jag mig extra glad, sprang i skogen i full fart. Det skulle jag inte ha gjort.... Jag sprang på Husses ben bakifrån så att han ramlade pladask baklänges och fastnade med foten bland alla rötterna. Det gjorde såååååå ont på honom. Jag blev så ledsen. Jag vill ju inte göra så mot min Husse.
Sen dess har han inte kunnat gå ut med mig. Det har Matte gjort i stället, varje gång och vi kommer ju bra överens vi också men Husse är faktiskt bäst. 
Husse trodde att foten skulle bli bra på ett par dagar men den är fortfarande svullen efter fem dagar och gör ont. I dag ska han äntligen visa upp den för en doktor. Jag berättar i morgon hur det går. Jag tycker att det är så synd att Husse har så ont fortfarande. Och så e det mitt fel!"

5 kommentarer:

  1. Du skall inte känna skuld, det var ju inte med flit, det var en olycka. Slicka husse på nosen så blir han glad

    SvaraRadera
  2. Stackars Husse!
    Tur han kunde gå hem, från skogen, i alla fall.
    Vi önskar lycka till hos doktorn.

    SvaraRadera
  3. ILLA illa hoppas att doktorn kan hjälpa så det snart blir bra igen.
    Inga puffar behövs på promenad...
    jag tassar med små steg i nerförsbackar och igår hade jag stöd av både dubbar och stavar.

    SvaraRadera
  4. Stackars husse och stackars dig, lilla Fanny! Hoppas att foten blir bra snart, men vilken tur att du kan gå på promenader med matte!

    SvaraRadera
  5. Ingens fel , en olycka. Hälsa husse och säg åt matte att husse behöver nog en whiskey framför Tv:n varje kväll.

    SvaraRadera